Från och med nu kommer KEYnet intranät och KEYnet ärende ha samma versionsnummer. Versionerna hänger ihop numer och uppdateringarna görs samtidigt, dvs just nu till KEYnet 5.0. 
 
- Uppdateringarna har gått över förväntan. Jag gillar designen och det känns skönt att jobba i de nya vyerna säger Patrik Hill. 

 

Changelog 5.0 - intranät

Meddelandekö i Admin

  • Ny design av meddelandekö i Admin 
  • Möjlighet att se alla meddelandeköer på en gång
  • Ny paginering
  • Möjlighet att söka på specifika meddelanden
  • Möjlighet att sätta meddelanden som klara

 Säkerhet

  • Ny inloggningssida, förbättrad säkerhet 
  • Möjlighet att logga in med Entra ID

 Nyheter

  • Ny vy i form av sidebar vid uppläggning av nyheter för
  • Enklare hantering i mobil
  • Möjlighet att hantera nyheter i mobilen
  • Nytt nyhetsarkiv
  • "Läs mer" är optimerad för mobilanvändning

Notiser

  • Ny design 
  • Notiserna hamnar i sidebar för enklare hantering i mobil

 Enkäter

  • Ny design

 Kalender

  • Borttagna användare tas nu med automatik bort från kalendern
  • Ny vy i form av sidebar vid uppläggning av kalenderposter
  • Enklare hantering i mobil

Artiklar

  • Möjlighet att se artiklars mallberoenden i papperskorgen

Dokument

  • Förhandsgranskning av dokument vid utgånget datum innan nytt datum sätts

Widgets

  • Felkoder för enklare felsökning av widget

 Mina ärenden

  • Ny widget för enkel åtkomst av mina ärenden

 RSS-flöde

  • Mobilvänlig design

Changelog 5.0 - KEYnet ärende

Artikelvy

  • Ny vy för att lista, se och lägga upp nya artiklar.

Objekt

  • Engelsk översättning

Mobil

  • Mer informaiton om objekt via en ny vy.

Nyckeltal

  • Bättre gruppering och visning av dessa på aktiviteter med nyckeltal i projektvyn.
  • Styrning av nyckeltal för visning.

Översikt

  • Lediga dagar ar avvikande design i kalendern.

Schema

  • Kunna sätta startdatum när schemat börjar gälla för användaren.
  • Validering så det inte går ha samma namn på schema för att tydliggöra schemats namn.
  • Kunna inaktivera ett schema som inte används, filtrering på att kunna se/inte se inaktiva scheman.
  • Kunna kopiera ut icke arbetsdagar till scheman utan att behöver göra undantag på varje schema. 

Attestvy (attest för fakturering)

  • KEYnet kommer i håg tidigare filtreringar per användare.

Återkommande ärende

  • Information om att nytt återkommande har skapats .
  • länkar att kunna följa flödet av återkommande ärenden. i KEYnet logg ses vilket ärende som skapats samt vart ärendet är skapat ifrån.

Klar rapportering

  • Ny funktion där utförare på ärenden klar markerar om de har rapporterat klart tid/material/bilagor. validering på att ett ärende inte kan få status = Avslutas om utförare ej är klar rapporterade.

Material på ärende

  • Om objektets checklista justeras och uppdateras på ärenden så påverkas inte material som är manuellt lagda på ärendet, utan bara de material om kommer från Checklista.

Ny Widget för att visa mina ärenden

  • Widget som visa mina ärenden (aktiv status).
  • Visar ärenden som är försenade samt som jag skall utföra 7, 14, 21 dagar framåt (filtrering).
  • Filtreringsmöjlighet på ärendekategori.
  • Färger på om de är försenade.
  • Länk till ärende.
  • Ikon för att få mer information om ärendet.