Viktigt för Unoflow:
- all information/dokumentation på ett ställe i samma system
- få bra flöde från planering till genomförande och fakturering
- kontroll på lagerhantering
Från lager till bil - flyttapp
Nu packar varje servicetekniker sin bil efter de uppdrag som är inplanerade för veckan. De får en lista på ärenden och vad som behövs för dessa. Det finns en flyttapp där man för över produkter från lager till bilen. Varje servicetekniker har sedan sina uppdrag i mobilen där checklistan finns för vad som skall göras och tid och material rapporteras av direkt.
Samlad dokumentation
När ett ärende eller uppdrag klarmarkeras samlas all dokumentation ihop och en rapport skickas till kund. Nu görs också en riskanalys innan en service påbörjas.
- Vi har fått fin feedback från våra kunder som tycker att arbetet blivit mer professionellt nu, berättar Fredrik på Unoflow.
Tillsammans med personalen
I starten genomfördes en utbildning för hela personalstyrkan. Man har haft ett nära samarbete med Patrik på KEYnet som kommit med förslag och stegvis har man släppt små förändringar. Personalen har självklart varit delaktiga i processen och kommit med både input och förslag. Fredrik som varit själva motorn har sett förändringsarbetet som en process.
Läs mer om: KEYnet servicesystem