KEYnet intranät
Programlyft
- knapp för att rensa servercache
- köhantering rensning gamla meddelanden
- ny grafmotor för indikatorer och diagram
Menyhantering
- meny för mobil
- meny för projektvy
Grafer och indikatorer
- nya programvaror för grafer och indikatorer
- visning i widget, på artikel och presentationsskärm
- mellanlagring av data för stabilare och snabbare lösning
- hantera serier i diagramform
- avancerade inställningar för fler alternativ än i standardlösning
- förhandsgranskning av grafer
- kunna skapa olika datakällor som underlag för grafer och indikatorer
- tal med decimaler i graf
- ordning titelplacering i grafwidget
Mobilanpassad startsida
- Kalender, informationspopup för mobilen
- Dialogerna för KEYnet startsida har mobilanpassats
- menyhantering för mobilen
Sociala flödet
- justering ordning på kommentarer, senast överst
Dokumenthantering
- avbruten utcheckad artikel tas bort permanent
- länk till dokumentmall för administratörer
Språk
- Språkrättning notifikation (eng)
Nyhet
- Pushnotis för nyhet skall inte visas före publiceringsdatum.
Resursbokaren
- rätt datum skall visas vid förändring av bokning i resursbokaren
Kalender
- visning må-sö återkommande bokning
- rättning visning av alla poster inom tidsspann
KEYnet Ärende
- Riskanalys, funktion för serviceföretag påminnelse för personal att riskanalys skall utföras innan påbörjat arbete med service/reparation. Kan vara kontroll av halka, fall, säkerhetsanordningar, brandskydd, ensamarbete, kemikalier, tryck mm. Styrs på kategori, objekt och status.
- När man tidrapporterar kan man lägga till fler utförare till samma tidrapport. Samma datum, tid (h) och text.
- Tidstyper, ett nytt register under inställningar där man kan skapa och redigera egna tidstyper
- Schema, en inställning där man kan skapa och redigera arbetstider med antal arbetstimmar per dag och vecka. Det går ha rullande schema. Man kan även hantera undantag från schemat.
- Schema per utförare, komplettering att man kan ange vilket schema och chef som användaren är kopplad till samt vilken typ av rapportör den är (avvikelse eller vanlig tidsrapportör)
- Värdeenheter för checklistan, ett register under inställningar där man kan skapa och redigera enheter
- Artiklar, se vilka kundobjekt en artikel är kopplad till för att få en överblick vid redigering/borttag av artikel
- Borttagning av artikel, varning om att artartikel finns på checklista.
- Förhandsgranskning av mail innan det skickas för att se vilken information som kommer mailas från ärendet.
- Material, fält för pris finns med redan vid upplägg, tidigare var man tvungen att redigera materialrad för att nå pris.
- Atttestvy, om artikel är en paketartikel visas ingående komponenter i vyn
- Fliken Grupp på Kund, släckt om den inte används i systemet
Ärende mobil
- Kunna lägga till utförare på ärendet i mobilen.
Projekt
- Ny hantering av Bilagor, där bilagor lagras centralt men kan kopplas och autogenereras på aktivitet eller bifogas manuellt. Bättre sätt för att ha olika utgåvor.
- Inaktivera delmoment om det inte skall utföras projektet. Tidigare fanns bara utfört/ej utfört nu kan vi även inaktivera dem med en kommentar till varför de inte skall utföras.
- Ombyggnation av planeringsmotor för att fungera bättre mot verkligheten
- Aktiva dokument, finns inställning om man bara vill se aktiva dokument vid länkning till andra aktiviteter
- Dokumentmallar, kunna filtrera bland mallar för att enklare hitta sökt mall.
- Kommentarer på aktivitet försvinner inte om jag byter vy inne på aktivitetskortet.
- Utökning av fältet Mottagare så man utan scroll kan se vilka som kommer få mitt mail
Justeringar
- Ej se borttagna KEYnetanvändare i listan där ärendeanvändare läggs upp.
- Dokument sorteras efter redigeringsdatum för att visa senaste tillagda redigerade dokument överst.