Som start körde man dubbelt, både på papper och digitalt för att kunna gå tillbaka och kolla om något blev fel. Men genom att systemet är väldigt enkelt och användarvänligt gick starten bra. Det var verkligen vår vilja att prioritera och satsa på ett användarvänligt system.
- Det ser förstås inte ut som det gjorde från början utan det är en resa där vi hela tiden utvecklar och anpassar ärendesystemet så att det passar oss. Vi får ju det som vi vill ha det, säger Martin Ouda.
Martin menar att det är en stor fördel att han själv som administratör kan lägga upp egna mallar, maskinkort, behörigheter och rapporter. KEYnet har levererat en plattform och en verktygslåda som sedan Kärda Maskinservice kan jobba vidare med. Vid behov köps kompetens och erfarenhet in. Nästa steg som man nu tittar på är att göra en integration till Fortnox för att förbättra flödena ännu mer.
- Vi har ett nära samarbete och vi ser KEYnet som en partner till oss. Det är bara ett samtal bort för att beskriva nya önskemål och då utvecklar vi detta tillsammans vilket är viktigt eftersom vi behöver göra snabba förändringar ibland. Det är också snabbt och enkelt att få support vid behov, säger Martin Ouda