Det är nu mer än 10 år sedan Olsegården släppte sin första e-handelslösning. För en tid sedan lanserades nästa större generation av e-handeln.
Shopen är ju uppdaterad och öppen dygnet runt och erbjuder precis detsamma som en säljare kan göra. Det är som ett självspelande piano, underhållsfritt och som bara rullar på, alla veckans dagar. Man slipper mycket manuellt arbete. Under våren har nästa version av e-handeln släppts där man kunnat dra nytta av ny teknik och skapat fler anpassade flöden.
Niklas Svenmyr VD på Olsegården har mycket åsikter och vet vad han vill. Han har själv varit aktiv i utvecklingsarbetet dels genom beskrivningar av nya funktionalitet och dels som testare innan leverans. Genom ett nära samarbete med affärssystemskonsult och utvecklarna på KEYnet har fina integrationslösningar och flöden kommit på plats.
Målet var att kunna erbjuda kunderna ett lättanvänt system som förser kunden med viktig information och som förenklar arbetet. Kunden ska kunna se vad som är tillgängligt, när deadline för beställning är och hur lång ledtiden är för att få hem en vara. Sedan har vi skapat nya flöden som automatiserar arbetet ännu mer.
- Nu har vi gjort allt vi behöver och jag är nöjd med den nya funktionalitet vi byggt in menar Niklas på Olsegården.